Õielapsuke avab oma punga ja hüüab: "Kallis Maailm, palun ära närbu."/R.Tagore/

reede, aprill 21, 2017

Kosutav...

vihm käis öösel üle õue. Olin just enamuse peenraid saanud puhtaks teha ja isegi roose jõudnud toita. Täitsa sobis - sadu viimistles konarusi ja värsket koristamisjärgsust. Eks seda talvevarju siin jagub, roheluseni läheb veel aega. Aga oli ju ka alles öösiti ja hommikuti päris krõbe. Eile muutus siis pisut soojemaks. Isegi krookused avanevad nii vaevaliselt, tulbid on päris vaikselt veel.

Mõtteid on, aiateemalisi, aga hetkel olen ikka veel kooliradadel. Seega pean end tagasi hoidma. Teen vaid hädavajalikku. Mõned kevadised ärkamised siis piltidena, põhiliselt krookuseid.


Sarapuu juures murus (samblas)


Nimed lisan kui olen oma märkmed üles leidnud. 


Peenravahelisel teel


Õunapuude all


Crocus Chrysanthus `Prins Claus`


Esimesed õunapuu alt. Puschkinia libanotica


Puschkinia libanotica `Alba`

Siis käisin rododendrone üle vaatamas. Neile kujuneb koduks väike metsatukk. Kõik kolm on meile tulnud, ostnud pole ühtegi. Tundub, et on kodunemas. Väetasin, loodan, et lähevad ka õitsema.
Selle metsatukakesega on ka mõtteid, esialgu korrastada, veidi harvendada. Sinililled on seal mõnusasti paljunenud ja üldse üks mõnusalt "vähe metsane" koht. 


Rodo oma särava rohelusega, ümbrus ärkamas....


Siin on uueke, sügisel istutatud.(Tii-lt)


Siin on näha (kui hoolega vaadata) kõik kolm. Kunagi ehk paistab paremini kui saab  rohkem korrastatud.


Teise nurga alt ka. Jäävad nad siis varjualuse taha.


Lõpuks mõned sinililled ka.


Ülasteaeg on algamas. Taimed ärkavad ja õues on nii mõnus. Haned on siin lähedal põldudel sookured välja vahetanud . Suured seltskonnad on saabunud  ja oh seda seletamist. Toas on lobeeliad pikeeritud ja kosuvad. Väikestviisi ikka saab ka õue-ja aiaaega tunda . Kosutav õppimise vahele.



Rõõmu ja rahu!

17 kommentaari:

  1. Krookused murus on üks minu salaunistusi, tuleb hakata vaikselt neid sibulakesi maasse pistma. Ilus metsikum koht on kujunemas ja sinililli ma lausa jumaldan :) Ilusat aiaaaega õppimise vahele.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma siin jah proovin, kes murus olla tahavad, eks see siis paistab. Sulle siis ka toredaid poetamisi. See minu mtesatukake on küll väga väike, aga no midagi ikka on ka rododele tuli ka kodu otsida. Aitäh soovi eest! :)

      Kustuta
    2. Olen vanades aedades, kus pole inimesed aastaid elatud, kohanud krookuseid suveks heina kasvavalt maalt. Inimeste kohalolu märkides on miskit rahustavat, kuigi...

      Kustuta
  2. Kyll krookused on ilusad.
    Mets, millele muinasjutu hõngu anda nt rododega, on aedniku unistus :)
    Muidugi on aed haarav, väga hästi aitab muudest maailma veidrustest välja lylitada. Ilusat aprillijätku!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. On küll jah, aga kipuvad eri aegadel avanema, muidu saaks ühe kirju-mirju pildi ka. Aga võib-olla ükskord saab ka. Eks nad üksikutena on muidugi ka armsakesed. Mu "metsake " mis mulle kuuulub on pigem metsatiibukene, aga no midagi ikka. Aitäh sulle, mul siin õppimine muidu ka kosutav, aga teistmoodi. Aias on korraks selline tuulutus :)

      Kustuta
  3. See metsatukake varjualuse taga on tõesti väga tore koht väikese varjuaia jaoks!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. See on jah väga tukakesekene, aga no midagi ikka. Vähemalt rododele pesapaigaks. Eks seal annab pisut ka laiendada, aga no ma ei jõua praegu eriti mõtetest kaugemale :)

      Kustuta
  4. Ilus aeg on see sibulike aeg ja mul pole isegi jaheduse vastu midagi, kevadine õitsemine kestabki kauem.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. On küll jah tore ja seda muidugi, et jätkub seda avanemisaega. Eriti kui praegu mul selline kiirem aeg on ja aeda väga ei saa. Jõuab hiljem imetleda. Mõnusat kevade jätku sulle!

      Kustuta
  5. Ma kujutasin juba ette, kuidas need rodod seal varjualuse taga on suured ja õisi täis - küll seal saab ilus istumine olema! Nii kindlasti lähebki!
    Krookused on väga armsad!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. No ise ka loodan, et need rodod ikka õitsema ka jõuavad ja kasvus arenevad. Ega mul väga praegu aega seal tegeleda pole nende kodupaiga korrastamisega. Hetkel mõtetes. Krookused on jah armsakesed. Nagu eespool vastasin, siis erinevad avanevad erinevatel aegadel ja kui ma neid niimoodi erinevatena murusse torkasin, siis ei õnnestu, vaatan, neid küll korraga pildile saada, aga täna vaatasin, et äkki isegi midagi õnnestub. Muidugi portreed on ka armsad.

      Kustuta
  6. Oh, su pildid on ikka head! Need lahja maa männid ja pisuke reljeef ja teised, on ka head.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh!, aga see reljeef jah..sealsamas taga on kohe suur maantee. Isegi veider, pildil see ei kajastu...

      Kustuta
  7. I wish you a beautiful and joyous spring, Krissu!

    VastaKustuta
  8. Beautiful. I love Crocuses best among the early bulbs.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Thank You, Jason. Crocuses are indeed amazing pieces of gladness :)

      Kustuta